Proiecte și evenimente CDI

Înregistrare deschisă Conferința TandemAEROdays19.20

Organizată sub auspiciile Președinției României la Consiliului Uniunii Europene, Conferinţa 8th European Aeronautics Days Bucharest - 2019 and Berlin - 2020 - TandemAEROdays19.20 are loc în perioada 27-30 mai 2019, la Palatul Parlamentului din Bucureşti şi urmăreşte diseminarea rezultatelor ştiinţifice din cercetare şi inovare în aeronautică şi transport aerian, reflectând priorităţile şi strategiile stabilite în cadrul programelor-cadru de cercetare ale Uniunii Europene.

Sunt programate patru zile de sesiuni plenare și tehnice de lucru, câteva vizite la cele mai importante facilități de cercetare și industriale, precum și multe oportunități de socializare, care vor aduce împreună la București o arie largă și comprehensivă de speakeri și participanți.

http://www.tandemaerodays19-20.eu/media/

Înregistrarea la eveniment se va face exclusiv online, accesând link-ul: http://www.tandemaerodays19-20.eu/registration/

Persoană de contact UEFISCDI:
Andreea Popa
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Apel proiect M.ERA.NET 2019

În cadrul proiectului „ERA-NET for materials research and innovation –M.ERA.NET” este deschis apelul 2019 pentru propuneri de proiecte transnaționale de cercetare, dezvoltare și inovare în domeniul materialelor, inclusiv al materialelor pentru tehnologii din domeniul energetic, cu emisii reduse de carbon și tehnologii de producție conexe.

Apelul este prezentat în detaliu la adresa:https://uefiscdi.ro/m-era.net

Termenul limită pentru depunerea pre-propunerilor este: 18 iunie 2019 (17:00 CEST).

Persoană de contact UEFISCDI:
Domnica Coteţ
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Apel deschis aplicaţii pentru experţi în vederea participării la activitatea pilot din cadrul proiectului ResInfra@DR>

În cadrul proiectului „Facilitating macro-regional scope and link up to socio-economic actors of Research Infrastructure in the Danube Region - ResInfra@DR”, UEFISCDI a lansat un apel deschis pentru experţi sau echipe de experţi, în vederea participării la activitatea pilot privind sprijinul acordat Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” şi ELI-NP Măgurele în crearea/dezvoltarea Centrului Medical Nuclear.

Elementul principal al acestei activităţi constă în furnizarea de recomandări specifice de către o echipă de experţi care va colabora cu partenerii ResInfra@DR. Recomandările se vor axa pe etapele/activităţile care vor contribui la crearea şi dezvoltarea Centrului Medical Nuclear.

Experţii trebuie să dovedească experienţă anterioara demonstrată în următoarele domenii: medicină nucleară, radio farmacie, imagistică moleculară, radioizotopi, business în domeniul proceselor științifice și infrastructură de cercetare.

Detalii privind criteriile și modalitatea de depunere a aplicațiilor sunt disponibile la adresa: https://uefiscdi.ro/news-apel-pentru-experti-in-vederea-participarii-la-activitatea-pilot-din-cadrul-proiectului-resinfra-dr.

Termenul limită pentru depunerea aplicațiilor este: 25 martie 2019.

Persoană de contact UEFISCDI:
Raluca Ciobotaru
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Școală de vară pentru tineri cercetători în domeniul monitorizării și reducerii efectelor gazelor de seră din agricultură și silvicultură

În cadrul proiectului FACCE-ERA-GAS va avea loc, în perioada 12-14 iunie 2019, la Amsterdam, Olanda, o Școală de vară pentru tineri cercetători, desfășurată în paralel cu cel de-al 8-lea Simpozion internațional al efectelor de gaz de seră non CO2 (NCGG8) "Provocări globale și soluții locale".

Școala de vară este dedicată cercetătorilor din proiectele FACCE ERA-GAS, cât şi cercetătorilor din țările partenere proiectului FACCE ERA-GAS, implicaţi în proiecte naţionale sau internaţionale din domeniul monitorizării și reducerii efectelor gazelor de seră din agricultură și silvicultură, fiind disponibile 20 de locuri. Vor fi acordate, pe criterii de excelență, premiile Platinium și Gold .

Data limită pentru depunerea aplicației în platformă este: 24 aprilie 2019 (14:00 CEST).

Informații suplimentare sunt disponibile la:
https://eragas.eu/additional-activities/facce-era-gas-summer-school
https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/ERA_GAS_summer_school
https://www.ncgg.info/

Persoană de contact UEFISCDI:
Adrian Asanică
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

De la învățarea regională din cadrul NMP-REG la NANO4MANU, un viitor cadru de colaborare în domeniul nanotehnologiilor și al materialelor avansate

Pe 12 martie 2019, UEFISCDI și Facultatea de Știința și Ingineria Materialelor a Universității Politehnica din București (SIM-UPB), parteneri în cadrul proiectului NMP-REG, finanțat prin programul Interreg Europe, au organizat workshopul „Transforming Manufacturing through Nanomaterials and Nanotechnologies”.

Această întâlnire, ultima din cadrul primei etape de implementare a proiectului, a oferit ocazia actorilor de inovare din domeniul nanotehnologiilor și al materialelor avansate să dezbată modalități de colaborare pentru dezvoltarea de noi proiecte colaborative.

Totodată, în cadrul evenimentului, cei doi parteneri regionali au prezentat acțiunile ce vor fi întreprinse în următorii doi ani ca rezultat al schimbului de experiență și de bune practici din cadrul NMP-REG. Pentru îmbunătățirea colaborării dintre mediul privat și cel de cercetare din domeniile nanotehnologiilor și al materialelor avansate, în următorii doi ani, se vor pune bazele unei comunități care să reunească actorii de inovare și să le faciliteze dinamica. Aceasta se va crea în jurul unei platforme online, denumită NANO4MANU, care urmează să fie dezvoltată până la finalul anului 2019 de către SIM-UPB cu suportul UEFISCDI. Conceptul preliminar al platformei a fost dezbătut în cadrul întâlnirii interregionale a consorțiului NMP-REG de la Florența, din perioada 18-19 martie 2019.

Persoană de contact UEFISCDI:
Elena Simion
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

 

Adresa:
Str. Mendeleev nr. 21-25,
Sector 1, Cod 010362, Bucuresti.

Contact:
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Tel: 004 021 30 23 850
Fax: 004 021 31 15 992

Program de lucru:
Luni - Vineri 8:0-16:00

Competiția de granturi UPB - GEX

  2017


 

A fost lansata competitia de granturi interne UPB GEX 2017.

 

Conform prevederilor pachetului de informații cu privire la competiția GEX2017, se pot înscrie toți cei care și-au obținut titlul de doctor începand cu anul 2010.

Toate documentele necesare:

 

 

Vă invităm să consultați îndrumarul pentru depunerea aplicațiilor utilizînd platforma electronică Easy Chair sau INDRUMAR DE DEPUNERE

 

Observațiile și propunerile Dumneavoastră le puteți transmite la adresa  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

 


Informatii detaliate se mai gasesc aici 

 

 

2015

 


 

Rezultate finale granturi UPB

 

ANUNT IMPORTANT

de prelungire a termenului de evaluare

Datorită problemelor tehnice de implementare a programului de evaluare on-line a granturilor interne de cercetare, termenul de finalizare a evaluăriii pentru etapa 1-on-line se prelungește până la 6.05.2016.

Vă mulțumim pentru înțelegere,

Conducerea UPB


Ca urmare a interesului manifestat de catre comunitatea academica din universitate privind Competia interna - „Granturi de Cercetare de Excelenta”, regasiti mai jos raspunsurile la cele mai frecvente intrebari referitoare la acest program, dupa cum urmeaza:

 

Informatii utile : Granturi de Cercetare de Excelenta

 

Ref:Organizarea competitiei interne de granturi

 


Intrebare nr. 1.
Imi permit sa va solicit urmatoarele lamuriri:
1. Taxele de participare la conferinte sunt considerate cheltuieli eligibile? Daca da, in ce capitol se incadreaza?
2. Taxele de publicare a articolelor in reviste pot fi considerate cheltuieli pentru diseminare?
3. Pot fi finantate deplasarile pentru participarea la grupuri de lucru in scop de informare-documentare organizate in institutii din strainatate?
4. Care sunt criteriile pe baza carora sunt alesi evaluatorii (expertii in domeniu) si cine face aceasta alegere (Rectorul, Senatul UPB, consiliile facultatilor...)?

 

Raspuns nr. 1.
1. Da, se incadreaza la capitolul Deplasari 
2. Da.
3. Nu, numai participari la conferinte din strainatate.
4. Evaluatorii sunt alesi de fiecare facultate, prin Biroul Consiliului Profesoral, pe baza unor criterii unice stabilite la nivel de universitate, care vor fi facute publice pe site-ul universitatii. De asemenea, lista evaluatorilor va fi facuta public la terminarea competitiei. Evaluarea se face in sistem blind-review.

 

Intrebare nr. 2.
1. Sunt eligibile doar cheltuielile de deplasare sau si cele aferente taxelor de conferinta, cazare si diurna?
2. Sunt eligibile cheltuielile de informare reprezentand vizita de cercetare la o universitate partenera UPB cu laborator specializat pe tematica proiectului? Ma intereseaza in ideea in care, doresc validarea metodologiei pe care vreau sa o propun, aceasta validare urmand a fi efectuata in laboratorul celeilalte universitati.
3. Sunt admise, ca fiind eligibile, cheltuieli asociate conferintelor non-UE? Si aici ma refer explicit la conferinte din Statele Unite ale Americii sau Asia.
4. Conferintele vizate in cadrul proiectului sunt cele care presupun publicare ISI sau sunt considerate acceptate si cele care publica Scopus sau IEEE?

 

Raspuns nr. 2.
1. Toate cheltuielile ocazionate de deplasare, deci inclusiv taxele de participare, cazare, diurna, transport sunt eligibile.
2. Nu.
3. Da.
4. Sunt acceptate orice conferinte internationale care sunt relevante pentru tematica proiectului.

 

Intrebare nr. 3.
1. Taxa de participare la conferinte se incadreaza la cheltuieli de logistica? In pachetul de informatii scrie ca sunt cheltuieli eligibile de logistica, cum ar fi cheltuieli de diseminare, iar eu cred ca aici ar trebui incadrate taxele de participare.
(Daca va mai amintiti eu am spus ca nu pun nimic la logistica si ca vreau doar sa fac deplasari la conferinte..., dar in acest caz ar trebui taxele trecute aici?)
2. La cheltuieli de deplasare voi trece doar transport si diurna, iar cazarea sa o platesc din surse proprii (salariu). Trebuie sa scriu in proiect "surse proprii" sau doar suma totala alocata conferintei respective?
3. Durata proiectului este de 12 sau 18 luni?
4. Am trimis deja un abstract la o conferinta in Italia (cu publicare in reviste cotate ISI), dar la momentul respectiv nu am stiut de existenta acestei competitii si am trecut aknowledgement-ul meu de la proiectul PERFORM, pentru a fi luat in calcul la controlul care se va face peste 6 luni. Mai pot declara aceasta conferinta la GEX pentru a fi decontata, in caz ca propunerea va fi castigatoare?
5. Am gasit o conferinta la Istanbul (indexata ISI), la care trebuie sa trimit un abstract pana pe 10 ianuarie 2016. Asi dori sa o cuprind in proiect, deoarece este o conferinta de prestigiu, cum procedez? Nu trec niciun aknowledgement, pentru ca in momentul de fata nici nu stiu daca o sa castig sau...?

 

Raspuns nr. 3.
1. Taxa de participare se incadreaza la cheltuieli de deplasare, ocazionate de participarea la conferinte.
2. In buget trebuie trecute doar cheltuielile decontate din proiect. Daca nu aveti de gand sa decontati cazarea din proiect atunci, evident, nu e nevoie sa treceti aceasta cheltuiala in buget.
3. Durata proiectului este de 12 luni.
4. Da, cu conditia de a introduce si un acknowledgement pentru grantul UPB-GEX, iar conferinta sa fie in perioada de derulare a proiectului.
5. Deocamdata, nu puteti trece niciun acknowledgement pentru ca nu stiti daca veti castiga.

 

H2020 - 14 programe de lucru publicate

La adresa https://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/en/draft-work-programmes-2016-17
gasiti, pe site-ul Comisiei, programele de lucru care vor sta la baza lansarii apelurilor din decembrie 2015. Sunt inca in lucru, dar nu vor suferi schimbari de fond si pot fi folosite pentru pregatirea participarii la apelurile din iarna.

Au putut fi publicate, deocamdata, 13 Programe de lucru.

1. Marie Skłodowska-Curie Actions
2. Leadership in enabling and industrial technologies – Introduction
3. Information and Communication Technologies
4. Nanotechnologies, Advanced Materials, Biotechnology and Advanced Manufacturing and Processing
5. Food security, sustainable agriculture and forestry, marine and maritime and inland water research and the bioeconomy
6. Secure, Clean and Efficient Energy
7. Transport
8. Climate action, environment, resource efficiency and raw materials
9. Europe in a changing world – inclusive, innovative and reflective Societies
10. Science with and for Society
11. Cross-cutting activities (Focus Areas)
              a. Industry 2020 in the Circular Economy
              b. Pilots
              c. Factory of the Future (FoF)
              d. ICT for FoF
              e. Sustainable Process Industries – SPIRE
              f. Circulare Economy
              g. Internet of Things
13. Smart and Sustainable Cities
14. EURATOM

H2020 - Primele rezultate

 

Va prezint spre informare un raport sintetic cu rezultatele participarii la Orizont 2020 dupa primele 100 de apeluri ale programului, publicat recent de Comisia Europeana: HORIZON 2020 – First results.

10 key facts

  • A total of 36 732 eligible proposals were submitted under Horizon 2020’s first 100 calls (FP7: 135 514), breaking down as follows:
    • 29 794 full proposals in single-stage calls
    • 5 617 outline proposals in the first stage of the two-stage calls
    • 1 321 full proposals in the second stage of the two-stage calls
  • In total, 31 115 full proposals were submitted.
  • The total number of eligible applications in full proposals was 123 334 (FP7: 598 080).
  • These eligible proposals requested a total EU financial contribution of €80.3 billion (FP7: €217.1 billion), and were evaluated by 9 325 experts.
  • 4 315 proposals were retained for funding. The overall success rate of eligible full proposals under the first 100 calls is around 14%, compared with around 20% for the whole of FP7.
  • 38% of successful applicants were newcomers (compared to 13% in 2013, the last year of FP7), of which 1 100 were SMEs.
  • The 20% budget target for SMEs has been achieved.
  • 3 236 grant agreements were signed by the end of April 2015 (compared with 25 164 grant agreements over the seven years of FP7).
  • These grant agreements awarded a total EU contribution of €5.5 billion towards total eligible costs of €6.5 billion.
  • 95% of all grant agreements were signed within the target of eight months.

Si alte cateva concluzii (cu cifre citite din grafic):
- Rata de success pentru RO este de 12% (similara cu cea din LT, SK, CY, IT) fata de o medie europeana de 14%, care ne situeaza pe locul 22 din 28 MS (raportat per capita, suntem insa pe penultimul loc inaintea PL)

- Din RO au fost depuse un numar similar de propuneri eligibile cu cele din HU, SI sau CZ, circa 1200 (dintr-un total MS de circa 111 mii)

- 38% dintre totalul participantilor sunt newcomers, in sensul ca nu au mai participat la FP7


Sperand ca v-am trezit interesul, va invit sa descoperiti mai multe in raport, disponibil AICI:

Subcategories